Cliseele mele mici si vinovate

De curand ma aflam, cu totul intamplator, intr-o cafenea bucuresteana atat de frumoasa, calduroasa si eleganta…exact ca-n Paris, mi-am zis. Era seara, ningea, iar eu priveam dezinteresata trecatorii pe bulevard in timp ce schimbam ganduri cu Marius.

Dintr-o data a inceput o melodie Edith Piaf, ceva foarte romantic, chiar melancolic. Ma simteam bine. Eram foarte relaxata, zambeam fara motiv, mintea mi se golise.

Dupa cateva clipe de visare m-am trezit brusc! Mi-am dat semama ca, fara sa vreau, experimentez unul dintre cele mai populare si siropoase clisee din lume: sa bei ceva intr-o cafenea frantuzeasca in timp ce asculti romante, vorbesti nimicuri si ii zambesti tamp iubitului tau. Mai lipsea un bestseller pe masa si un ideal.

La naiba, chiar a fost bine!

Dar stai!

Eu, alaturi de multi altii, uram cliseele! Sunt ceva super-plictisitor, denota lipsa de imaginatie si iti fac viata banala. Te transforma intr-un muritor de rand. Dintr-o data incetezi sa mai fii un individ special, asa cum iti place sa te crezi in mod normal.

Si totusi a fost bine sa-mi traiesc, inconstient, micul meu cliseu. Mai mult, daca stau sa ma gandesc, mai sunt cateva care, daca se petrec la momentul oportun, nu le zic nu. In orice caz, mi-am dat seama ca, daca nu vorbesti despre ele, nu le povestesti, ci doar le traiesti, cliseele sunt bune! Sunt la indemana, iti odihnesc mintea si te multumesc pe interior.

Si totusi apoi, dupa ce se termina, parca ti-e rusine ca ti-a placut momentul, nu-i asa?

Ei, si? Eu imi asum riscul! Incepand de azi imi propun sa experimentez cat mai multe clisee si sa ma simt bine facand asta. Deja mi-am trecut pe lista cateva: sa inot cu delfinii, sa savurez un rasarit de soare pe o plaja pustie, sa primesc o declaratie de dragoste in aeroport si, evident, sa-mi pun la profile picture de pe Facebook o poza cu mine zambind ghidus din mijlocul unui camp de rapita inflorita.

Pana una alta,  o sa incep  cu o „seara fetelor” sambata asta. Doar trebuie sa sarbatorim 1 Martie, ce naiba! 🙂

Lasă un răspuns

