United in Love – Campanie interna de fundraising: context, concept, desfasurare

Perioada desfasurare: februarie-martie 2010

Obiectiv: strangerea de fonduri pentru ajutorarea angajatilor World Vision din Haiti afectati grav de cutremurul din 12 ianuarie 2010

Public tinta: angajatii World Vision din Romania

1. Context

12 ianuarie 2010 – Pentru locuitorii din Haiti aceasta este ziua in care s-a produs un devastator cutremur ce a distrus nu numai infrastructura acestui stat, ci mai ales vietile a sute de mii de locuitori. Printre victimele cutremurului se afla si angajati ai World Vision International care,  in momentul producerii calamitatii, se aflau la biroul din capitala Port-au-Prince ca in orice alta  zi de lucru. In timpul cutremurului, la fel ca si ceilalti haitieni, acestia au pierdut bunuri materiale, case si chiar  membri ai familiei, transformandu-se la randul lor in victime. Cu toate acestea ei au continuat sasi indeplineasca rolul de angajat al World Vision International acordand ajutor de urgenta si asistenta  celorlalti sinistrati.

Campania de fundraising  „United in Love” a fost conceputa cu scopul de a stange fonduri pentru angajatii World Vision din Haiti de la angajatii World Vision din Romania, asadar de la colegi pentru colegi. 

2. Concept

Insight:

Pentru a fi dispusi sa doneze, angajatii World Vision Romania trebuie sa se identifice cu cei din Haiti, sa empatizeze, stabilindu-se astfel o reala legatura de colegialitate, nu doar una la nivel declarativ. Distanta geografica foarte mare dintre biroul din Haiti si cele din Romania  trebuia suplinita prin favorizarea apropierii  sufletesti dintre angajati.

Adordarea creativa:

Pentru a crea o legatura puternica intre staff-ul din Romania si cel din Haiti era nevoie in primul rand de mesaje foarte personale si de o oarecare interactivitate, nu dar de un rece apel la donatii facut in urma simplei informari a publicului tinta.

Astfel, la receptia fiecarui birou din Romania a fost amenajat un spatiu dedicat campaniei ce continea fotografii infatisandu-i pe anagajatii din Haiti in timpul lucrului cu sinistratii, o urna pentru donatii precum si un formular special in care donatorului i se cerea sa ataseze o fotografie cu el sau echipa lui alaturi de un mesaj de incurajare destinat beneficiarilor. In acest mod actul donatiei capata o latura mai personala si interactivitate.

Pentru a stabili o legatura de colegialitate intre romani si haitieni, pentru a-i determina sa empatizeze, sa simta  greutatile prin care acestia din urma se confruntau la momentul respectiv la munca dar si in viata personala, am apelat la transmiterea via e-mail a 3 mesaje,  cate unul pe saptamana.

Aceste mesaje au fost compuse sub forma de monolog interior a unor angajati World Vision Haiti care au suferit pierderi importante in timpul cutremurului si  in fiecare mesaj este surprins cate un moment culminant din timpul catastrofei – producerea cutremurului propriu-zis, cautarea familiei sub daramaturile blocului de locuinte, ultimele clipe din viata fetitei unei angajate  precum si perceptia tragediei prin ochii mamei.

Ultimul e-mail este un apel la donatii care il intareste pe cel de pe afisul campaniei, prezent in fiecare birou.

Afis campanie (click pe imagine pentru a o mari)

United-in-Love-afis


Cele 3 e-mail-uri trimise angajatilor in timpul campaniei ( click pe imagini pentru a le mari)

Subj: O zi grea la birou

United in Love- Email-1

United in Love- Email saptamana 1


Subj: Ultima zi de scoala

United in Love- Email 2

United in Love- Email saptamana 2

Subj: Mai ai timp pana pe 5 martie

United in Love - Email 3

United in Love - Email saptamana 3

Creatie concept, texte: Daniela Mititelu

Toate drepturile apartin World Vision Romania

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s